Kiakadtak Gulácsiék szurkolói
2019. 05. 01. 06:38Olvasási idő: < 1 perc
Az RB Leipzig szurkolói egy részének nem nyerte el a tetszését a csapat kupadöntőre készített merchandising-termékei.
Azt már megszokhatták az RB Leipzig hívei, hogy szidalmakkal, adott esetben gyűlölethullámokkal kell szembenézniük, az viszont új, hogy mindez a saját szurkolótáboruktól érkezik. A két magyar válogatott játékos, Gulácsi Péter és Willi Orban csapata ugyanis a Twitteren nyilvánosságra hozta a május 25-i kupadöntőre készített ajándéktárgyait, amelyek finoman fogalmazva sem nyerte el a drukkerek tetszését.
Az RB a csapat nevében hivatalosan a RasenBallsport (túl sok értelme nincs, tükörfordításban gyeplabdasport…) szó rövidítése, de mindenki tisztában van vele, ez a főtámogató Red Bullra való egyértelmű utalás. (A német szövetség szabályai szerint a csapat nevében ezt így nem lehet feltüntetni, mert az reklámcélokat szolgálna, ez csak 100 százalékos gyári tulajdonú együtteseknél működik.) A most kiadott pólókon és sálakon a „Beflüüügelt ins Finale” (Szárnyakat kapva a döntőbe) felirat olvasható, ami nem is annyira diszkrét utalás az italgyártó „Szárnyakat ad” szlogenjére.
🏆 Ab sofort erhältlich: unsere Final-Kollektion! 🔴⚪
⏩ in unseren #RBL-Fanshops & online im @redbullshop!
👉 https://t.co/86vjGsPW5X#RBLFCB #DFBPokal pic.twitter.com/Fs2CVtpUL8
— RB Leipzig (@DieRotenBullen) April 29, 2019
„Több Lipcse, kevesebb Red Bull”, „Hogyhogy tulajdonképpen szárnyakat kapva? Máskor mindig reklámszöveg nélkül jöttünk ki!” „Ez egyáltalán nem megy. Ez raktáron marad”, „Hm, ez valahogy boooorzasztónak tartom” – jöttek a kommentek a csapat oldalán.
Ahhoz képest, hogy az RB 2009-ben az akkor ötödosztályú Makranstädt licencét vette meg, egy évtized alatt furcsa öntudatra ébredtek a szurkolók.