Kiakadtak Gulácsiék szurkolói

2019. 05. 01. 06:38    
Olvasási idő: < 1 perc

Az RB Leipzig szurkolói egy részének nem nyerte el a tetszését a csapat kupadöntőre készített merchandising-termékei.

Azt már megszokhatták az RB Leipzig hívei, hogy szidalmakkal, adott esetben gyűlölethullámokkal kell szembenézniük, az viszont új, hogy mindez a saját szurkolótáboruktól érkezik. A két magyar válogatott játékos, Gulácsi Péter és Willi Orban csapata ugyanis a Twitteren nyilvánosságra hozta a május 25-i kupadöntőre készített ajándéktárgyait, amelyek finoman fogalmazva sem nyerte el a drukkerek tetszését.

Az RB a csapat nevében hivatalosan a RasenBallsport (túl sok értelme nincs, tükörfordításban gyeplabdasport…) szó rövidítése, de mindenki tisztában van vele, ez a főtámogató Red Bullra való egyértelmű utalás. (A német szövetség szabályai szerint a csapat nevében ezt így nem lehet feltüntetni, mert az reklámcélokat szolgálna, ez csak 100 százalékos gyári tulajdonú együtteseknél működik.) A most kiadott pólókon és sálakon a „Beflüüügelt ins Finale” (Szárnyakat kapva a döntőbe) felirat olvasható, ami nem is annyira diszkrét utalás az italgyártó „Szárnyakat ad” szlogenjére.

„Több Lipcse, kevesebb Red Bull”, „Hogyhogy tulajdonképpen szárnyakat kapva? Máskor mindig reklámszöveg nélkül jöttünk ki!” „Ez egyáltalán nem megy. Ez raktáron marad”, „Hm, ez valahogy boooorzasztónak tartom” – jöttek a kommentek a csapat oldalán.

Ahhoz képest, hogy az RB 2009-ben az akkor ötödosztályú Makranstädt licencét vette meg, egy évtized alatt furcsa öntudatra ébredtek a szurkolók.

Cookie beállítások