I Love This Game: Emlékszel a 90-es évek legjobb NBA-reklámjaira? • SportTV

I Love This Game: Emlékszel a 90-es évek legjobb NBA-reklámjaira?

Szabó Máté avatar Szabó Máté 2023. 08. 23. 16:59    
Olvasási idő: 2 perc

Szeretnénk egy kis mosolyt csalni azoknak az arcára, akik már a kilencvenes évek közepén is követték az NBA-t, mert felültetjük a nosztalgiavonatra, a YouTube-on kerestünk és találtunk néhány „I Love This Game szpotot”, és aki látta ezeket, az sosem feledi őket.

Penny Hardaway és Michael Jordan is szerepel ó sokszo ezekben a videókban. (Fotó: Getty Images)

Az évek során az NBA nagyon sok szlogennel hirdette a kosárlabda csúcsligáját az It’s Fantastic-től kezdve a Where Amazing Happensen át a This is Why We Play-ig, de a kilencvenes évek közepén, amikor Magyarországon is berobbant a liga a Sportvarázsban látható NBA ACtionnek, a Chicago Bullsnak, Michael Jordannek és úgy általában a kilencvenes éveknek köszönhetően, akkor az „I Love This Game” volt éppen aktuális. Ehhez pedig olyan kiváló tévés promókat vágtak, amiket nézve a mai harmincas-negyvenes-ötvenes kosárrajongók szeme könnybe lábad, mert egy az egyben visszaadják a kilencvenes éveket. Nem véletlen, hogy a The Last Dance is egy sikersztori volt, hiszen épp ezt az időszakot idézte meg, és persze ehhez a fent leírt Bulls- és Jordan-faktor is kellett. 

Lépjünk azonban most eggyel hátra (vagy épp előre), és nézzük csak meg azokat a promókat, amelyek ekkoriban készültek az NBA népszerűsítésérért, és fontos részét képezték a hazánkban is látható NBA Action heti magazinműsornak. A forgatókönyv nagyrészt hasonló volt, de akkoriban zseniális megvalósításban:

  • Szinte mindben szerepelt egy nagy (nem kosárlabdázó) sztár, például Sharon Stone, Cindy Crawford, Bill Cosby, Placido Domingo, Leslie Nielsen, John Goodman, de még Breki is a Muppet Showból, akik a fenti idézetet elmondták a promóban.
  • Valami nagyon jó, vidám zenére vágták össze a videókat. Sokszor konkrétan vicces, de mindig látványos jelenetekkel. Csak néhány példa (mindegyik külön-külön link a dalokhoz: Michael Jackson – Jam, The Spencer Davis Group: Gimme Some Lovin’, Rozalla: Are you ready To Fly, az Örmóda, Reel 2 Real – I Like To Move It Move It
  • Általában lelkes szurkolók is szerepet kaptak benne.
  • Nem Michael Jordan van mindben, sőt, a saját marketingerejéhez képest viszonylag keveset szerepel bennük. Azt tudni kell, hogy az NBA-nek már akkor – és egyébként ma is – az volt a célja, hogy ne egy-egy játékos legyen csak a középpontban, hanem minél többen eladhatóak legyenek. Monsjuk Penny Hardawayt, Shaq-et, Charles Barkleyt is nagyon-nagyon jó látni.
  • Azt tudni kell, hogy akkoriban ez a vágás, ez a stílus volt a csúcs, az igazi Hollywood, fgőleg az európai nézőknek.
  • A legendás logó mindig megjelenik a szpot végén.

Nem szaporítjuk tovább a szót, hálálkodjunk azoknak, akik egy csokorba gyűjtötték ezeket a videókat. Íme néhány példa:

Ugye megmondtuk, hogy jó lesz? Biztos vagyok benne, hogy sokaknak beugrottak azok az NBA ACtionök, illetve a két-három hét csúszással megnézhető meccsek, amiknek az első félideje csak összefoglaló volt, és a másodikat lehetett végig megnézni. Néha nem árt kicsit nosztalgiázni.

Később, a kétezres évek elején is maradt a szlogen, de teljesen más irányt vettek a szpotok. Egy-egy játékosra fókuszáltak (mondjuk Kobe Bryantre vagy Allen Iversonra), inkább melankólikus zene szólt alatta, és klasszikus idézetek is jelentek meg benne. A végén az I LOVE THIS GAME már csak feliratban jelent meg, és nem tűnt fel a logó.

Az I LOVE THIS GAME egyébként 10 évig volt az NBA hivatalos szolgenje, és 2001-ben az IT’S ALL GOOD váltotta fel.